Vi nöter på med slalom
2011-03-05 / 14:43:46 / Allmänt

Nu är det helg vilket betyder slalomträning, smäller upp min rusta pinnar på skolgården här nedanför och det känns riktigt bra att kunna träna lite när som helst och inte bara en gång i veckan på klubbens träningar. Nu är det ju så att Stella löper så nu lär det inte bli så många gemensamma träningar på ett tag, men har iaf bokat ridhuset själv nu på måndag och sen en gång till veckan där på.

Imorse var vi alltså ute och körde på med slalomet, jag tycker redan att man kan se förbättringar sen vi var nere hos Jenny. Stella är säkrare, jag är säkrare och idag gick vi från 4 pinnar och upp till 6... Men jag känner ändå att jag måste våga mer och inte vara rädd för att det blir fel, nästa slalompass blir imorn och då ska jag utmana henne ännu mer med svårare ingångsvinklar och jag ska försöka ligga på henne mer när hon är i slalomet. Underlaget på skolgården är dock inte det bästa men det funkar för tillfället men gud vad jag längtar efter barmark!!

En sammanfattning av dagens träning, och slalombågarna är på men det syns inte i filmen!

http://www.youtube.com/watch?v=XSVkIjLn0Nc   

 
//Malin & Stella

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: