Mycket har hänt...
2011-02-27 / 22:07:18 / Allmänt

Ja nu har det hänt mycket den senaste veckan, räknade ut att i Februari så har jag åkt tåg i ca 17 timmar... Har vart på resande fot typ varje vecka och senaste resan gick alltså ner till våriga Falkenberg för några timmars träning för Jenny Damm. Det blev riktigt bra träning och vi fick verkligen tränat på de som vi har svårt för och herregud vilken skillnad det var att träna för henne än att gå en kurs på brukshundsklubben. Här var det fullt ös från minut 1 och jag var helt svett och hade världens träningsverk efteråt så mycket som jag fick jobba! Härligt eftersom det är precis det jag vill, någon som piskar på mig och gör mig bättre. Stella skötte sig fint, jobbade på med fint fokus i alla 3 timmarna, var lite orolig för att hon skulle bli trött men inte då. Något som vi fick enorma framsteg på hunder träningen var våra kontaktfält som blev sjukt mycket bättre, har varit lite inkonsekvent med dom och kontakfälten har vart sådär ''halvklart''. Men nu fick vi fram skitfina kontaktfält och jag kunde springa förbi henne och fortsätta en bit fram i banan utan att hon tjuvade! Vi tränade också mycket handling och jag måste bli bättre på att ligga mer inne på hundens linje, vi måste tighta till det helt enkelt! Men fasen va kul det här att träna handling när någon verkligen står och analyserar varje steg du tar, man kör, man får kritik, man kör igen och bättre blir det!

Något som vi fick prova på var att använda slalombågar i slalomträningen och herregud vilken skillnad det blev. Den främsta skillnaden var att jag kände mig väldigt mycket säkrare i att skicka henne från svårare vinklar... köpte ett set med slalombågar efteråt, var ju bara tvungen. Så nu har jag mitt eget slaom (rusta) och egna slaombågar som jag tänkt träna på nått pass varannan dag, lite svårt att ta sig ut med slalombågar,slalom, belöningar och hund i koppel när man bor på fjärde våningen, men det går!

Idag började även Stella löpa = Ingen tävling i Örebro = Ingen Elsa som hade tänkt och hålla mig sällskap på tävlingen... Trist, trist, trist men så är det... Nu blir det tidigast tävling den 10e April men det är bra, då har vi tid att träna på Jennys utdelande läxor. Sen verkar det rulla på med ganska många tävlingar i maj och vi ska även boka in en ny träningstid hos Jenny, kul! :)

Något annat som har hänt är att jag och Oskar har skrivit kontrakt med Tibro bostäder och den 1/4 blir vi alltså Tibro bor, ska bli kul att flytta något annanstans och nya tapeter och ny spis skulle vi visst få så det är topp!



// Malin & Stella


2 Kommentarer
Pappa:

Vad kul att det var en så bra träning hos Jenny Damm.Men det var ju synd att du missar tävlingen i Örebro men det kommer ju fler så träna du på.



SKRIVET DEN: 2011-03-01 KL: 21:08:03
Elin:

Hej Malin! Ja det var synd att du inte kunde komma till kristinehamn, hade varit roligt att se dig med. :) Kul att det gick så himla bra hos Jenny!! Jag förstod att du skulle gilla henne, hon är en otrooolig instruktör som verkligen inspirerar :)



SKRIVET DEN: 2011-03-03 KL: 10:11:37 URL: http://stellasmatte.blogspot.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: