Träning
2011-02-17 / 22:29:43 / Allmänt

Idag vart vi iväg på lite agilityträning i ridhuset, målet med dagens träning var framför allt att nöta slalom och gungan. Det som är vårat problem med slaom är att jag inte riktigt kan gå så att jag har slalomet på min högra sida, har jag det blir Stella osäker. Detta har väl blivit ett problem eftersom jag helt enkelt inte tränade på det under inlärningen, hon har helt enkelt förknippat slalomen med att jag alltid befinner mig på den högra sidan om henne vilket gör att hon blir förvirrad när jag byter sida. Så idag jobbade vi mycket på det och ibörjan använde jag mig bara av 4 pinnar för att sedan öka som mest till 8a. En annan sak som vi måste jobba mer på angående slaomen är hennes förmåga att samla upp sig efter ett hinder för att sedan ta slalomen. Jag måste bli bättre på att förbereda henne inför slaom och sen måste jag träna mer slaom med ett hinder innan. Har nästan enbart tränat slaom enskillt men det ska det bli ändring på nu.

Något som vi även tränade mycket på idag var gungan, Stella har haft svårt för gungan tidigare och det har varit väldigt upp och ner under inlärningen. Ena stunden var hon riktigt rädd för att i nästa pass gasa upp för den som ingenting. På en av ridhusträningarna för någon månad sedan så var hon riktigt i gasen och sög upp på gungan som ingenting, trodde då att nu äntligen har hon fattat grejen. Men icke då, helgen efter var vi ju nere i gbg och då var det en rädd Stella igen, iof så gnisslade sen gungan extremt mycket men ändå irriterande. Men så idag tänkte jag inte så mycket på kontaktfälten i sig utan mer på att bygga upp sug och självförtroende, belönade bara med boll hela tiden. Tyckte jag fick fram mycket bra saker på dagens träning och det ska bli spännande att se på söndagens träningen om någonting har fastnat.

Något som vi också tränade på var några kombinationer för att få uppfarten och träna lite byten och snabba svängar. Fick ju tips av Elin på banträningen att driva på henne ytterliggare för att verkligen få till dom snabba svängarna, ska verkligen tänka på det då jag såg resultat direkt.

Fick till en liten film eftersom jag hade med mig en mycket snäll pojkvän som både filmade och flyttade hinder!
Film



//Malin & Stella

1 Kommentarer
Matilda:

Nu har jag hittat hit! Jisses vad liten (ser större ut på bilderna) Stella var och riktigt duktig:D



SKRIVET DEN: 2011-02-17 KL: 22:39:22 URL: http://www.agilityeboni.wordpress.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: