Den senaste veckan...
2011-02-10 / 19:13:10 / Allmänt

Tänkte försöka mig på att sammanfatta den den senaste tidens händelser... Förra veckan har en ovanligt fullspeckat vecka med både skola, vänner som kom på besök och agilityträning i gbg. Veckan började med en sväng till skolan och föreläsning om organisation, makt och ledarskap, på onsdag så anlände Elsa och Bacchus till Karlstad och dagen gick mest åt till att slappa. Men det blev ändå en springtur där på kvällen, skönt att få sällskap på sin lilla runda! Efter springturen kom resten av gänget (minus Martina) förbi för lite käk och snack, mysig återträff. Torsdag blev det skola för mig igen och sedan ut till Bergvik en sväng med Sandra, Gabbe, Elsa och Pernilla för att handla det sista inför fredagens kalas. Blev även så att jag köpte ett nytt foder till Stella, hon äter numera purina pro plan lax och ris, ett foder som jag verkligen rekommenderar! Har velat byta länge men det har liksom inte blivit av, körde ju på färsk foder ett tag men det slutade med att Stella började matvägra. Känns som första hunden i världshistorien som matvägrar på färskfoder, den bortskämda lilla grisen...

Sen var det äntligen dags för fredag, vi fick alla tag på förköpsbiljetter i sista sekund och man slapp oroa sig för om man överhuvudtaget skulle komma in eller inte. Förfest blev det hemma hos mig och älskling kom hem lagom till att alla brudarna vällde in, lite trögt för han kanske men han verkade nöjd med sina två lappin. Senare på kvällen drog vi alltså till tempel, en skithärlig krog i Karlstad och det var sjukt mycket folk, riktigt tur att vi faktiskt fick tag i förköpsbiljetter. Hade  en grym kväll och vid två tror vi oss hemmåt och på lördagen hade vi bara en härlig dagen efter dag och det blev inte många knop. Elsa drog på eftermiddagen neråt gbg eftersom hon skulle hämta upp den hyrbil som vi hade hyrt för söndagen. På söndagen var det alltså AGILITYKURS! Tåget gick från Karlstad kl 09.03 och jag och Stella va nere i gbg vid 12.00, riktigt drygt att åka tåg så länge, men med lite godis och musik går det mesta. Väl nere i gbg hämntade Elsa oss vi station och sen styrde vi kosan mot masthugget för att hämta upp den krulliga hunden och sedan startade vi mot Fjärås. Efter lite felkörningar så letade vi ändå oss fram till ridhuset, som för övrigt var toppen fint! Under kursen, som varade i 2 timmar så fick vi testa på olika typer av kombinationer och lite varierande handlingstekniker. Elin Fahlgren var det som höll i kursen och kan verkligen rekommendera henne. Jag känner att jag verkligen fick med mig nytta tips som jag kommer ha stor nytta av i frantiden.
Ett tips som jag fick var att om det blev fel så ska jag inte köra om utan förtydliga vad jag menade och se till att Stella förstod vad jag menade. En annan grej som jag verkligen uppskattade var att detta var den första intruktören som jag har fått kurs för som hela tiden drev på oss, var aldrig nöjd utan hon hittade jämt små saker som vi kunde göra bättre. Hon drev på mig till att försöka få Stella ännu snabbare än vad hon redan er, hon började räkna vart jag kunde tjäna sekunder och gav tips på hur jag verkligen kunde få Stella att ligga slickat inpå hinderstöden. Kursen gav mig en massa ny insperation och jag ska verkligen gå kurs för henne igen!

Kursen slutade vid 16.00, tåget gick från gbg vid 17.10 och därimellan hann jag slänga i mig en hambrugare vid Freebort i Kungsbacka och vi hann i sista minuten till tåget. Väl på tåget så var det verkligen fullsmockat så fick (som många andra) sitta på golvet, ända till Trollhättan. Där lättade det och resten av resan gick smärtfritt, men gud va trötta vi var när vi väl var framme i Karlstad vid 20.00. En riktigt fullspäckad dag men det var verkligen värt det, vad gör man inte för att få träna agility för en duktig instruktör?:-)


2 Kommentarer
Elin:

Tack för de fina, fina orden :) Det värmer ska du veta! Kul att du känner att ni lärde er något. Stor kram



SKRIVET DEN: 2011-03-03 KL: 10:14:13 URL: http://stellasmatte.blogspot.com
Ingrid:

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?



SKRIVET DEN: 2011-07-12 KL: 23:09:37 URL: http://djurförsäkring.net



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: