Mitt första lilla inlägg
2011-02-09 / 17:20:39 / Allmänt

Hej hej!
Först och främst vill jag tacka Martina för denna blogg, jag tror det är andra gången som hon fixar en blogg till mig och den här gången ska jag verkligen försöka få rutin på mitt bloggande! Den här bloggen kommer först och främst handla om hundträning och då framförall agilityträning, men det kommer säkert komma in en hel del annat också om jag känner mig rätt. Jag som sitter vid tangenterna heter Malin och jag är inne på mitt 21 år, dock fyller jag inte förens i oktober... Just nu är jag bosatt i Karlstad och jag läser personal & arbetslivprogrammet vid Karlstads Univeristet, är inne på halvtid men har lite andra planer till våren så vi får se vad jag hamnar. Med mig i livet har jag min pojkvän sedan 2 år tillbaka, Oskar. Just nu arbetar han nere vid försvarsmakten i Karlsborg och tanken är väl att vi här om några månader ska bosätta oss i Skövde och leva livet där nere ett tag! :)   

Sen är det ju så att jag har en liten fyrbent som förgyller min vardag, Stella är en blandras mellan jackrussel och shetland sheepdog och hon är 17 månader gammal. En härlig hund som alltid är arbetssugen och glad, kan jobba hur länge som helst och hon  är verkligen hunden jag drömt om, perfekt på alla sätt och vis! Vi tränar agility så ofta vi kan och har som mål att starta på tävling så fort hon får åldern inne. Mitt sätt att träna hund baseras enbart på glädje och samarbete och lek. Redan när Stella var valp tränade vi på att hon skulle uppskatta lek, att uppskatta olika typer av belöningar samt att leka på rätt sätt. Jag tror inte på någon form av dominans i min träning utan jag bygger allt på hundens egna vilja och jag tycker det är viktigt att man redan från början lär hunden att tänka själv, vilket ger självförtroende.


Det var lite om mig och Stella, så då har jag väl kickat igång den här bloggen!
// Malin & Stella


2 Kommentarer
Martina Höglund:

Heja Malin! You can do it!



SKRIVET DEN: 2011-02-09 KL: 18:20:20 URL: http://martinahoglund.blogg.se/
Ida:

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.



SKRIVET DEN: 2011-07-11 KL: 03:36:20 URL: http://gravidforsakring.net



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: